Tuesday, January 6, 2009

Le Grand Nez 大鼻子

聖誕節那天我跟我的法文老師來到一家很特別的餐廳
老闆大鼻子是法國人娶了台灣太太Mindy
店裡面所有的東西都是他們自己做的
從辣椒油到巧克力糖
大鼻子開在巷子裡 裝潢得很溫馨 牆壁上還有簡單法語教學

這是我從法國回台灣後吃得最道地的法國菜了
沙拉跟Galette都很有法國家常菜的感覺
Galette是一種法國的鹹餅
軟軟的 通常最基本的口味是包起司跟火腿
這邊每道單點大約都一百多元
今天因為聖誕節我跟我老師兩個人大吃 沙拉 主餐 甜點 飲料
所以一個人花了快500元 吃完一整個滿足
平常來這有無線上網 點個飲料跟可麗餅 也會很愜意吧

I had a great Christmas dinner in a french restaurant, Le Grand Nez, with my french teacher. Le Grand Nez, it means the big nose in English. Mais pourquoi le grand nez? Because the owner Mirek is a french and he has a big nose!! Mirek is from Toulouse in France and I was visiting there in 2008 too! haha. Mirek's wife is taiwanese called Mindy. She is a special girl with a very special point of view especially on the culture and social values. If you wanna try real french food, le grand nez is definitely the best choice here in Kaohsiung. :) They prepare and cook everything by themselves!

我沒帶相機 照片是手機照的 光線有點不佳....
Mirek et Mindy, je suis désolée. Je n'ai pas pris mon appareil. Ces photos sont de mon portable donc ils ne sont pas parfait.... :P

感覺很舒服的沙發 他騎樓也有幾桌 有庭園風

溫馨的裝潢 牆上有一些幕夏的作品 我也非常喜歡他的畫作

讚...光這個擺盤就很有法國風 令我想起我法國朋友做的菜

Galette du Grand Nez:
Fromage râpé, pomme te terre, œuf et tomates
法式起士 馬鈴薯 蛋 番茄 = 好吃

Time to learn some french, my friends!!

水果蛋糕 這個我朋友Arian跟Aurelie
以前在Canada有做給我們吃過!!
My friends Aurelie and Arian know how to make this!!!!

我點的布丁!! Yummy~~~~~~~~
以下附上Le Grand Nez的名片 上面有地圖 在巷子裡面
想試試看法國主廚的餐廳就快來這邊唷!!
而且名片上那個頭就是Mirek的頭...很像 真的 哈
You see Mirek's nose on the biz card? :)

1 comment: