Monday, August 3, 2009

那個只屬於我的 旅行楔子

2003年的那個夏天
我到加拿大多倫多交換學生半年

如果說有什麼事情 徹底的改變的我對之後人生的價值觀
我想 我第一件會提出的大事 就是那半年的交換學生

在那裡 我認識了來自世界各地不一樣的朋友
大家說著不一樣的話 有著不一樣的生活習慣
共同珍惜的 是一份友情

在交換學生半年學期結束之後
我一個人在美國東岸自助旅行了兩個星期
紐約的聯合國總部 是我旅行的最後一站
當時 我寄了這張明信片給自己


是的 堅持著當年許下的心願
在接下來的這些年 我走訪了一些地方
每次的旅行 都帶給我不同的感動

我這次非常高興 竟然入圍了環遊世界比賽的前60名
有一種 對旅遊的熱情 受到了肯定的感覺
入圍了之後 有好多朋友興奮的幫我投票
(蔡媽媽也超積極喔 給蔡媽媽拍拍手!)
覺得很開心 很溫暖

順便把連結也放在這 大家可以再看一下我的影片囉!
記得順手幫我投張票喔! :)

蔡貝蒂入圍圓夢大使前60名

To my dear friends from Toronto, all of you lighted up my passion for travelling. That was the very first time i met so many cute and sincere people living in different corners of the the world in different lifestyle. Ever since then, I decided that I wanna travel around the world to see the beauties, and to meet the people. After we left Toronto, I travelled down to east coast of US. The headquarter of United Nations in Manhattan is the last stop of my trip where i sent myself the postcard above from UN post office.

Some of you might know that I participated in a competition for World Tour. The champion can win free tour to 7 countries. Sounds amazing! I was nominated into TOP 60 by this video. Check it out if you are interested. :)

Betty's Adventure around the world

2 comments:

  1. Betty!加油喔!帶著我們的支持去冒險吧!go~~~

    ReplyDelete
  2. :) 哈囉 志川 謝謝你的加油耶~
    衝阿! 不管有沒有晉級
    我都已經很開心囉 :D

    ReplyDelete