Monday, February 2, 2009

蚊子沙西米 Mosquito Sashimi

今天走路回家的時候
我一如往常開心地唱著歌下班

漫步在荒原 我想找一棵棲身的樹
有陽光 有流水 還有微風吹
該如何面對 這未知的一切 讓自己的思緒沈澱
隨著天色的改變 心情的外衣也要多加一件

這些對 那些好 我想追 我想逃 其實我也害怕
可不可以就這樣停下來~~~~~~~
(吸)~~~~~~~~~~~~~~~~~~
(ㄏ)~~~~~~~~~~~~~~~
(吞)~~~~~~~?
咳咳 我要多一點時間好讓我再想一想

我覺得
在吸氣的那一瞬間 我吞了一隻生蚊子....................

Today, as usual, I walked home after work.
And I was singing happily.
ManBuTsaHuaYuan..lala.......
........(he).....(need some air for the main part)...
.......(swallowing?).............................................

I seemed to swallow a mosquito when I took that deep breath. Gross!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2 comments:

  1. No taste. @_@"
    It directly flew into my throat and then my stomach. I feel i am like a frog.

    ReplyDelete